Sunt abonată Wall Street și găsesc în “Topul celor mai importante evenimente de business ale săptămânii”, titlul despre restructurări.
“Companiile au redus costurile în medie cu 30-40% in 2009.
Aproape toate companiile au tăiat din cheltuieli, pe parcursul acestui an, în medie cu aproximativ 30-40% față de 2008.
Cele mai vizate de către majoritatea companiilor au fost cheltuielile cu personalul, care au reprezentat, în medie, aproximativ 20% din cuantumul reducerilor de cheltuieli. Totuși, au fost cazuri în care reducerile de personal au reprezentat circa 50% din reducerile globale de costuri.”
Cine și de ce a fost curios să citească acest articol?
HR-ii care vor să se compare, să vadă până unde au ajuns cei mai eficienți dintre ei?
Angajații care se așteaptă ca oricând să li se întâmple și lor?
Ce fac însă și unii și alții?
Cum se pregătesc pentru acest exercițiu pe cât de dur pe atât de necesar?
Dintre cei anticipativi, salariați de asta data, își trec în revistă bagajul de competențe și comportamente care să-i recomande unui potențial angajator, din industriile cele mai puțin afectate.
In companii se fac evaluări, sau ar trebui să se facă.
Să tai pare că e mai simplu.
Dar ce te faci dacă din dorința de a eficientiza ai înlăturat exact persoanele de care vei avea nevoie în doi, trei ani?
Costul recrutării lor ulterioare s-ar putea să depășească cu mult cheltuiala facută cu păstrarea și valorizarea lor în firmă.