Echipa, căutată și discutată atunci când se caută resurse suplimentare, este mereu în atentia tuturor.
Chiar și acei dintre noi care au cu precădere performanțe individuale își caută informații despre atmosfera generată de echipă atunci când își selectează angajatorul.
A încerca să completezi echipa plecând de la profilul individual al fiecărui membru, mi se pare astăzi un obiectiv uriaș. Pe vremuri existau companii care alocau resurse (atât financiare cât și de timp) pentru a crea acest mediu propice dezvoltării coechipierilor. Impactul crizei financiare a îndepărtat însă atenția companilor de la valorile individuale și stimulii la care salariații vibrează.
Nu departe de lumea angajatorilor se derulează un film ai cărui protagoniști sunt vedetele din mediul online. Se poate urmări “live” coeziunea echipelor virtuale, a acelor individualități adunate în jurul crezurilor comune.
Din punct de vedere al analistului profilelor comportamentale, mi se pare foarte relevant acest studiu de caz.
Comunitățile online, cele mai active și promovate, generează o nevoie a membrilor acestora. E limpede că aceasta nu este satisfăcută la locul de muncă, iar spre avantajul acelora care își găsesc în această resursă veniturile de bază, ea este încă neexploatată la maxim .
Un sentiment unic de afiliere și încredere pe care “proiecte imense”, crescute sub ochii tuturor, sau “mesaje de susținere” confirmă forța acestor echipe.
De unde vine și cum se amplifică această forță?
Din valorile personale împărtășite cu ceilalți membri.
Un alt aspect important, care în viața de zi cu zi este voit evitat, este opinia promptă a comunității la acțiunile întreprinse.
Prezența membrilor online este o sursă necontenită de feedback, care te conduce la o ajustare permanentă. Demersurile fiecărui actor nu trec neobservate, se lucrează pe materialul clientului. Dacă acțiunile și mesajele însoțitoare sunt în acord cu așteptările comunității, viața se continuă la fel de intens. În caz contrar, emitentul primește valuri de semnale care îl invită la reflecție și adaptare. Pentru că, pentru cine caută să omită, în spatele ecranelor sunt oamenii cu care ai făcut echipă. Ei sunt primul receptor al activității tale virtuale.
Cred că în procesul de identificare a valorilor individuale stă, bine păzit, unul din ingredientele succesului oricărei companii care își dorește performanță.
Până să-l descoperim și să utilizăm din plin resursa motivațională, eu trăiesc satisfactia de a lucra și cu o echipă virtuală dar consistentă, formată din peste 2000 de membri strânși laolaltă de pe FaceBook, Twitter si LinkedIn. Ei sunt cei care susțin ideile echipei offline și care ne aduc bucuria împlinirii proiectelor noastre.
Încă odată le mulțumesc sfătuitorilor mei care mi-au dat curajul de a construi pentru Yourway un spațiu online.