Ai un mesaj convingător pentru munca ta?

În iunie 2009, la conferința ,“ICF” dorința de schimbare își spunea cuvântul.

photoMă pregăteam să țin un discurs despre valori și l-am început cu o întrebare:

“Ai un mesaj convingător pentru munca ta?”

Această sintagmă nu-mi aparține. Este născocită de mintea unui copil de 9 ani, cel mai mic dintre fiii mei.

Eliberat de tensiunea închiderii de an școlar, într-o discuție amuzantă pe tema “școala, un rău necesar”, Tudor îi pune această întrebare prietenului nostru care s-a încumetat să pășească pe teren minat. Neavând copii, nu a prevăzut ce-l aștepta.

Încercând să pătrundă cu naturalețea specifică vârstei în ecuația vieții “Ce dau?” și “Pentru ce?”, Tudor a reușit să-l încuie pe amicul nostru.

După această întrebare s-a lăsat o liniște deplină. Apoi, dupa câteva chicoteli, adulții au izbucnit in hohote de râs printre care scăpau adjective nedemne de urechile copiilor…

Și iată cum în loc să vorbesc profesionist despre valori, mă aflu povestind despre familia mea și despre oameni. Nu întâmplător.

Mă întorc la întrebarea lui Tudor: “Ai un mesaj convingător pentru munca ta?”. Răspunsul este pe cât de simplu pe atât de adevarat. Dacă ai acest mesaj, înseamnă că-i poți atrage și pe alții. Tu, sau compania pe care o reprezinți.

De ce?

Pentru că oamenii urmează oameni. Și tot oamenii îi părăsesc pe oameni, așa cum bine susțin teoriile de management. Un salariat nu-și lasă niciodată jobul, pe care îl va face desigur în altă parte, ci șeful. Iar în acești oameni (ascunși sau nu în spatele unor etichete – a se citi cărți de vizită) stau valorile lor.

Valorile care îi determină, le stârnesc entuziasmul și le dau forța de a crea ce e mai bun pentru companie și nu în ultimul rând, pentru ei.

Șase luni mai târziu, se scria despre noul meu “drum”.

Când mă uit în urmă, adunând mulțumirile clienților Yourway, mi se pare că au trecut ani și nu luni.

Mulțumesc tuturor celor care au ales să facă primii pași pe drumul lor alături de noi!